0889 859 197
ЗА ПОРЪЧКИ И ВЪПРОСИ

Защо е важно да приемаме Витамин C?

08.02.2021 18:41:37

Защо е важно да приемаме Витамин C?

Защо е важно да приемаме Витамин C?

Аскорбиновата киселина (Витамин С) е един от най-важните микроелементи - хранителни вещества, които се намират в нашето тяло в много малки количества, но тяхната роля е много висока. В хода на еволюцията човекът, за разлика от много други живи същества, е загубил способността да синтезира Витамин С. В същото време той е жизненоважен и следователно трябва да се доставя ежедневно от хранителни продукти или като добавка. В забързаното ежедневие хранителните добавки са лесен и ефективен начин да си набавите необходимото количество Витамин C. На таблетки или на капсули, изберете най-подходящата за вас форма тук.

Признаци на дефицит на Витамин С

Витамин С принадлежи към групата на водоразтворимите витамини, не може да се натрупва в организма и дори лекият му дефицит причинява множество здравословни проблеми. Скорбутът е заболяване, причинено от липса на Витамин С. Симптомите включват подкожно кървене и трудно заздравяване дори на малки рани. Синини и отоци, причинени от леки наранявания, загуба на коса, зъби и мускулни болки, могат да бъдат признаци на отслабване на кръвоносните съдове, съединителните тъкани и костите. Това са последиците от недостига на Витамин С в организма.

Допълнителни симптоми на недостиг на Витамин С при възрастни:

  • загуба на съдова еластичност
  • подкожен кръвоизлив
  • кървене в лигавиците и ставите

Допълнителни симптоми на недостиг на Витамин С при деца:

  • неспокойно поведение
  • анемия, намалена концентрация на хемоглобин
  • появата на костни заболявания и тяхното изкривяване

Какви са ползите от приема на Витамин C?

Витамин С има много функции в организма:

  • За човешкото тяло Витамин С е важен антиоксидант, тъй като неговите молекули намаляват образуването и функционирането на кислородните молекули, които формират процеса на окисляване в организма. Витамин С също помага за регенерацията на Витамин Е, за който е доказано, че има същата антиоксидантна способност като Витамин С според скорошни проучвания.
  • Намалява вероятността от сърдечно-съдови заболявания.
  • Витамин С е важна част от синтеза на карнитин, допамин и колаген, които придават на кожата еластичност, здравина и се грижат за доброто състояние на зъбите и венците.
  • Витамин С също предпазва тялото от тежки метали. Пример за това е цигарения дим, съдържащ олово.
  • Витамин С играе важна роля в имунната система. Стимулирайки белите кръвни клетки, той помага за унищожаването на бактериите и произвежда необходимите антитела, които защитават имунната система. Този процес предотвратява разпространението на инфекции.
  • Консумацията на Витамин С забавя атросклерозата и отлагането на холестерол в кръвоносните съдове.
  • При хора с астма употребата му намалява честотата на атаките.
  • Предотвратява метаплазия на стомашната лигавица и последващи канцерогенни ефекти.

Профилактика и защита срещу болести

Витамин С е полезен както за възрастни, така и за деца, особено през зимата - период на бушуващи епидемии. Именно през тези месеци се препоръчва дневната доза на микроелемента да се увеличи до 250 милиграма като профилактика, а по време на заболяване - до 1500 милиграма.

Храни, богати на Витамин С:

  • шипки, чушки;
  • касис;
  • копър, магданоз;
  • Брюкселско зеле, бяло зеле и карфиол;
  • картофи, домати;
  • ябълки, ананаси, цитрусови плодове.

Физиологичната нужда на възрастен от Витамин С е средно 90 мг на ден. Това количество се съдържа в 225 грама лимон или само в 45 грама касис. Реалната нужда от Витамин С в съвременния живот е много по-висока от това ниво, поради което е нужно да приемаме Витамин C редовно. Обикновено не можем да си набавим необходимото количество от този жизнено важен витамин само от храната. Тук на помощ идват хранителните добавки. Висококачествени добавки Витамин C може да намерите тук.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Хранене

Хранене

Защо е важно да приемаме Витамин C?

Защо е важно да приемаме Витамин C?

Витамин С е един от най-важните микроелементи - хранителни вещества, които се намират в нашето тяло в малки количества, но тяхната роля е много висока! Витамин С е един от най-важните микроелементи - хранителни вещества, които се намират в нашето тяло в малки количества, но тяхната роля е много висока! 2021-02-08T20:42:40+02:00 Защо е важно да приемаме Витамин C?

<h1 class="text-alignjustify">Защо е важно да приемаме Витамин C?</h1> <p class="text-alignjustify">Аскорбиновата киселина (Витамин С) е <strong>един от най-важните микроелементи</strong> - хранителни вещества, които се намират в нашето тяло в много малки количества, но тяхната роля е много висока. В хода на еволюцията човекът, за разлика от много други живи същества, е загубил способността да синтезира Витамин С. В същото време <strong>той е жизненоважен</strong> и следователно трябва да се доставя ежедневно от хранителни продукти или като добавка. В забързаното ежедневие хранителните добавки са лесен и ефективен начин да си набавите необходимото количество Витамин C. На таблетки или на капсули, изберете най-подходящата за вас форма <a href="https://terrafit.bg/category/vitamin-c">тук</a>.</p> <h2 class="text-alignjustify">Признаци на дефицит на Витамин С</h2> <p class="text-alignjustify">Витамин С принадлежи към групата на водоразтворимите витамини, не може да се натрупва в организма и <strong>дори лекият му дефицит причинява множество здравословни проблеми</strong>. Скорбутът е заболяване, причинено от липса на Витамин С. Симптомите включват подкожно кървене и трудно заздравяване дори на малки рани. Синини и отоци, причинени от леки наранявания, загуба на коса, зъби и мускулни болки, могат да бъдат признаци на отслабване на кръвоносните съдове, съединителните тъкани и костите. Това са последиците от недостига на Витамин С в организма.</p> <p class="text-alignjustify"><strong>Допълнителни симптоми на недостиг на Витамин С при възрастни:</strong></p> <ul class="text-alignjustify"> <li>загуба на съдова еластичност</li> <li>подкожен кръвоизлив</li> <li>кървене в лигавиците и ставите</li> </ul> <p class="text-alignjustify"><strong>Допълнителни симптоми на недостиг на Витамин С при деца:</strong></p> <ul> <li class="text-alignjustify">неспокойно поведение</li> <li class="text-alignjustify">анемия, намалена концентрация на хемоглобин</li> <li class="text-alignjustify">появата на костни заболявания и тяхното изкривяване</li> </ul> <p><img alt="" src="https://cdncloudcart.com/9195/files/image/vitamin-c.jpg" class="aligncenter" /></p> <h2 class="text-alignjustify">Какви са ползите от приема на Витамин C?</h2> <p class="text-alignjustify">Витамин С има много функции в организма:</p> <ul> <li class="text-alignjustify">За човешкото тяло Витамин С е <strong>важен антиоксидант</strong>, тъй като неговите молекули намаляват образуването и функционирането на кислородните молекули, които формират процеса на окисляване в организма. Витамин С също помага за регенерацията на Витамин Е, за който е доказано, че има същата антиоксидантна способност като Витамин С според скорошни проучвания.</li> <li class="text-alignjustify"><strong>Намалява вероятността от сърдечно-съдови заболявания</strong>.</li> <li class="text-alignjustify">Витамин С е <strong>важна част от синтеза на карнитин, допамин и колаген</strong>, които придават на кожата еластичност, здравина и се грижат за доброто състояние на зъбите и венците.</li> <li class="text-alignjustify">Витамин С също <strong>предпазва тялото от тежки метали</strong>. Пример за това е цигарения дим, съдържащ олово.</li> <li class="text-alignjustify">Витамин С <strong>играе важна роля в имунната система</strong>. Стимулирайки белите кръвни клетки, той помага за унищожаването на бактериите и произвежда необходимите антитела, които защитават имунната система. Този процес предотвратява разпространението на инфекции.</li> <li class="text-alignjustify">Консумацията на Витамин С <strong>забавя атросклерозата и отлагането на холестерол</strong> в кръвоносните съдове.</li> <li class="text-alignjustify">При хора с астма употребата му намалява честотата на атаките.</li> <li class="text-alignjustify">Предотвратява метаплазия на стомашната лигавица и последващи канцерогенни ефекти.</li> </ul> <h2 class="text-alignjustify">Профилактика и защита срещу болести</h2> <p class="text-alignjustify"><strong>Витамин С е полезен както за възрастни, така и за деца</strong>, особено през зимата - период на бушуващи епидемии. Именно през тези месеци се препоръчва дневната доза на микроелемента да се увеличи до 250 милиграма като профилактика, а по време на заболяване - до 1500 милиграма.</p> <p>Храни, богати на Витамин С:</p> <ul> <li>шипки, чушки;</li> <li>касис;</li> <li>копър, магданоз;</li> <li>Брюкселско зеле, бяло зеле и карфиол;</li> <li>картофи, домати;</li> <li>ябълки, ананаси, цитрусови плодове.</li> </ul> <p class="text-alignjustify">Физиологичната нужда на възрастен от Витамин С е средно 90 мг на ден. Това количество се съдържа в 225 грама лимон или само в 45 грама касис. Реалната нужда от Витамин С в съвременния живот е много по-висока от това ниво, поради което е нужно да приемаме Витамин C редовно. Обикновено не можем да си набавим необходимото количество от този жизнено важен витамин само от храната. Тук на помощ идват хранителните добавки. Висококачествени добавки Витамин C може да намерите <a href="https://terrafit.bg/category/vitamin-c">тук</a>.</p> <p class="text-alignjustify"><a href="https://terrafit.bg/category/vitamin-c"><img alt="" src="https://cdncloudcart.com/9195/files/image/vitaminc3.jpg" /></a></p>

Сравнение на продукти